De eerste week - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van maartjeenkim - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van maartjeenkim - WaarBenJij.nu

De eerste week

01 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Het is al weer een aantal dagen geleden sinds onze eerste blog, maar we hebben (jammer genoeg) nog steeds geen WI-FI in ons appartement.

We hebben inmiddels de eerste week op de uni erop zitten. Zondag's hebben we eerst de campus verkend om een beetje te kijken in welke gebouwen we lessen hebben.
Verder hebben we elke dag wat lessen gehad, die tot nu toe goed te volgen zijn. Praktijk daarentegen is behoorlijk wennen! Zodra je binnenkomt schrijf je je in en als je gaat schrijf je je weer uit. Er zijn geen ingeroosterde lessen dus je kunt tussen 9 en 16 gewoon binnen lopen wanneer je wilt. We hebben onze eigen werktafel aangewezen gekregen waar wat standaard spullen als afval emmertje en 3 duimdruk pipetten. We werken als enige in een groepje van 3, omdat wij later begonnen en een ander meisje, Jess, van module geswitched is. Dit gaat tot nu toe aardig, alleen is Jess ziek geweest en merken we dat we wat praktijkhandelingen betreft meer kennis hebben. Iets waar we ons behoorlijk aan irriteren is dat we veel dingen niet kunnen vinden en dus steeds moeten rond vragen, waardoor een simple Bradford assay en een PCR echt de hele dag geduurd hebben! Daarnaast zijn we denk ik wel redelijk verwend op de HAN aangezien de TOA's een hoop spullen voorbereiden, terwijl we dat hier zelf moeten maken (jammer joh!). Het afwassen daarentegen word hier dan weer wel door de Technicians gedaan.
Iedereen is gelukkig wel heel behulpzaam en vooral met Anna de technician kunnen we wel lachen. Wat ons verder nog opvalt is dat iedereen erg klein is, neem Anna bijvoorbleed ze is een kop kleiner dan ik (Kim)!
Tutor lessen zijn ook even wennen, want je zit met 4 groepen en 4 verschillende docenten bij elkaar en krijgt dan een huiswerk opdracht, die later in de module getoetst word. Dit bleek labrekenen te zijn en ook nog eens vrij simpel, tijdens het bespreken gisteren hadden we alles goed! Dus kom maar op met de toets.

Naast alle school dingen zijn we ook druk geweest met het regelen van WI-FI, wat een ramp!!! Eerst naar een broadband provider gegaan, maar dat bleek al snel niet slim om af te sluiten aangezien de contracten minsten 12 maanden zijn, dus dat ging 'm niet worden. Van de verkoopster gehoord dat we het eens bij de mobiele providers zoals O2 en t-mobile moesten proberen, want deze zouden werken met dongels. Dus meteen door naar de O2, waar bleek dat een dongel ook niet handig zou zijn aangezien je dan per apparaat een dongel moest kopen. Daarnaast vertelde de verkoopster daar dat we een UK-bankaccount nodig hadden om dit af te sluiten, aangezien we dit niet hadden ook niet mogelijk. Met iets minder hoop op WI-FI gingen we door naar de t-mobile. Daar kregen we wat beter nieuws! Het meisje achter de kassa raadde ons aan om een abonnement te nemen met unlimited internet die we ook nog eens maandelijks op konden zeggen. Op deze manier kunnen we een mobiele telefoon als hotspot gebruiken en zo dus met alle devices op internet. Wij natuurlijk helemaal blij, tot dat ze ons vertelde ook een UK-bankaccount nodig te hebben. Ze raadde ons aan om dit bij TSB bank te proberen. Dus de volgende dag hebben we daar een account afgesloten en nu moeten we wachten tot de passen per post geleverd worden. Wanneer die er zijn kunnen we dus weer terug maar t-mobile en dan hebben we eindelijk internet!!

Vandaag hebben we de badkamer eens goed schoongemaakt en zijn toen alle zijstraatjes van de winkelstraat gaan verkennen. We weten nu dat daar in ieder geval een boel leuke pubs en restaurantjes te vinden zijn!

De blog is weer lang genoeg dus tijd om er een eind aan te breien.

Liefs ons! -x-

• 01 Februari 2014 - 16:34

Anja:

Zo, jullie zijn al druk bezig geweest. Ik kan me herinneren dat Ilse in Zweden destijds ook problemen had met internet. Nu maar hopen dat jullie vlug internet hebben. Maar zo gaat het ook. Dan bellen we toch een keertje. Of sms'en. Ik ga morgen naar opa en oma en zal dan de iPad meenemen, zodat ze jullie verslag ook weer kan lezen. Ze vinden het wel heel leuk dat ze via mama of mij het kunnen blijven volgen.
    Ga maar vast wat restaurantjes bekijken. Als ik dan met mama kom, dan weet jij waar we dan het beste kunnen gaan eten. En daarna kunnen drinken. Natuurlijk gaat Maartje dan ook mee.

Nou ik kijk al weer uit naar het volgende blog.

Groetjes, dikke knuffel Anja

• 01 Februari 2014 - 17:20

Do:

Hee Kim en Maartje, leuk om te lezen dat jullie al een beetje beginnen te wennen! succes, maar vooral have fun! x Do

• 01 Februari 2014 - 18:59

Doriene:

Hoi Kim en natuurlijk ook Maartje,

Leuk om te lezen hoe de eerste week is verlopen. Oma is dit weekend hier en heb ik net al even bijgepraat. Ze doet de groetjes!
    Hoop snel met jullie te facetimen of skypen!

Veel plezier X je tante