Vanallesennogwat-blog - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van maartjeenkim - WaarBenJij.nu Vanallesennogwat-blog - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van maartjeenkim - WaarBenJij.nu

Vanallesennogwat-blog

01 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Het is inmiddels alweer even geleden sinds de vorige blog online stond, we zijn er niet aan toe gekomen. Een reden hiervoor is dat we aan het binge-watchen zijn :P! Dit begon met de serie The Carrie Diaries (voorloper van sex and the city) seizoen 1 en 2, wat we in 1,5 week tijd afgekeken hebben. Gevolgd door Arrow, maar weer 2 weken later waren we door 2 seizoenen heen, dus op naar weer een nieuwe serie: The vampire diaries. In 2,5 week tijd zijn we nu bij seizoen 3 aflevering 6. Daarnaast hebben we via de site van BBC veel van de olympische spelen in Sotsji kunnen zien. Het schaatsen was geweldig met 2 Engelse commentatoren die helemaal los gingen (positief) bij the Flying Dutch(wo)men. Vooral wanneer het ging om het behalen van 3 medailles, a.k.a. clean slate.

De dag na de laatste blog heb ik mijn verjaardag gevierd. Dank jullie voor de kaarten en de felicitaties via FB of whatsapp! ’s Ochtends werd ik verrast door een slinger en een hele lekkere taart namens Maartje. Daarnaast heb ik een lekker ontbijt gehad en als cadeaus een fles Canei en een cadeaubon voor Café Nero (Die al bijna leeg is, door de Chai Latte en Hot Chocolate) . In de middag nog even de stad in gegaan om bij de bank ons Engels telefoonnummer door te geven. Hier werd ik door Maartje gedropt, want die moest “nog even iets gaan regelen”. Dit bleek om een cadeaubon en een kaart te gaan, namens de meiden uit Nijmegen. (Ook deze is al goed besteed, thanks meiden!!)

Verder hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Het eerste blok is nu zo goed als afgerond. We moeten alleen nog de eind tentamens maken in Mei. We begonnen met een zogenaamde reading-week. Dit was een lesvrije week waarin we een report moesten schrijven voor onze praktijkmodule. Dit was nog een hele klus aangezien we eigenlijk geen resultaten hadden, ook al betekend geen resultaat is ook een resultaat.
We begonnen de reading-week met een wandeling in de buurt. We zijn een stuk langs de Tay op gelopen en Maartje heeft wat foto’s gemaakt. Daarna zijn we elke dag wel bezig geweest met het report. Vooral de donderdag was een schrijfdag, aangezien het verslag vrijdag voor 17.00 ingeleverd moest worden. We zaten allebei in makkelijke kleding (lees Maartje in trui en trainingsbroek en ik in pyama) tot er opeens aangeklopt werd  . Dus ik de deur open doen, stonden er 2 oudere mannen en 1 jongere man in pak aan de deur..Awkward…. Wat ze precies kwamen doen is ons nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ze waren van Easylets en hadden sleutels van een van de penthouse appartementen. Ze vroegen of ze via ons balkon naar de volgende mochten, om daar iets (geen idee wat) te doen. Na 10 minuten vertrokken ze weer, zich een beetje verontschuldigend voor het storen. We hebben even gekeken naar het andere balkon, maar dit is niet echt een balkon te noemen aangezien het doodloopt en er geen deur naar het balkon is.. Maargoed het zal allemaal wel goed zijn dan :P. De verslagen zijn overigens optijd ( vrijdag rond 16.30) ingeleverd, maar we hebben er nog geen punt van terug.

Zaterdag 22 februari hebben we een dagje Edinburgh gedaan. ’s Ochtends om 08.15 hier weggelopen naar het station. Na wat problemen met het betalen van de tickets (gewone bankpassen werden niet geaccepteerd, creditcard gelukkig wel!) konden we om 09.07 de trein pakken en waren we rond 10.30 in Edinburg. Echt een super mooie stad! Niet alleen de winkels, maar ook de gebouwen en het kasteel waar je op uit kijkt zien er echt heel mooi uit. Wij gaan zeker nog een keer terug! We hadden al besloten dat we ook in Edingburg zouden gaan eten, dus hadden we op internet even opgezocht wat een leuk en betaalbaar restaurant zou zijn. Dit is de Red Squirrel geworden een burger en beer bar. Tot ongeveer 17.00 geshopt en toen het restaurant opgezocht. Deze zat al behoorlijk vol, maar gelukkig was er in een hoekje nog een tafel voor 2 vrij. We hebben echt lekker gegeten en cocktails gedronken. Rond 20.40 hebben we de trein teruggenomen. In de trein merkten we dat we toch behoorlijk last van onze voeten hadden, dus misschien een beetje teveel geshopt? (A)

Na een reading-week, waarin we een report geschreven hebben voor onze praktijk module, zijn we afgelopen maandag aan het tweede blok begonnen. We volgen nu de modules Drug Discovery en Immunology. Voor Drug Discovery zijn we in groepen verdeeld, waarbij elke groep een bedrijf is. Wij zijn bedrijf White. De bedoeling is dat we vrijdag 7 maart als bedrijf zijnde een medicijn moeten aanbieden, om te zorgen dat we gefinancierd worden. Nu is dit natuurlijk niet echt, maar wat ons bedrijf wil doen is een medicijn tegen Tuberculosis ontwikkelen, dat minder dan 6 maanden ingenomen hoeft te worden en dat niet uit een cocktail van verschillende antibiotica bestaat, wat nu wel zo is. Best lastig nog! Daarnaast is het de bedoeling dat we weer een individuele essay gaan schrijven over een toegewezen medicijn. Maartje gaat schrijven over Celecoxib en ik over Ponatinib. Immunology lijkt veel op wat we op het HLO al gehad hebben, maar gaat er nog net iets dieper op in. Elke les hier duurt 1 á 2 uur. We merken nu dat we dit toch niet gewend zijn. Na 45 minuten (HLO lestijd) is de concentratie toch wel op. Vooral bij de lessen van 2 uur dwalen we toch een beetje af, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Donderdag 27 februari is Remko Bosch (docent HLO en degene die ons heeft geholpen met de inschrijving) bij de immunology les geweest. Na de les is hij nog even naar ons toegekomen om te vragen hoe het ging en dat hij dacht dat we level 2 lessen zouden volgen, terwijl we level 3 doen. Hij vond dat het tempo van de les hoog lag en knap dat we dit bij konden houden. Daarnaast is het geregeld dat, mochten we toetsen uit Nijmegen nog moeten herkansen, dat we dit gewoon hier in Dundee kunnen doen. Terugvliegen is dus toch niet nodig!

Woensdag de 26ste hebben we nog wat telefoontjes gehad. Eerst ging mijn telefoon af, maar dit bleek T-mobile te zijn voor Maartje (abonnement staat op haar naam). Er was een probleem met de betaling, maar dat is nu opgelost. Daarna ging Maartjes telefoon af, maar dit keer was het voor mij. Het was de klusjesman van Easylets (De huur staat namelijk op mijn naam) die vroeg of hij de plinten onder de badkamerdeur en mijn slaapkamerdeur mocht komen maken. Deze lagen namelijk los en we zijn er aardig wat keren over gestruikeld. Hij heeft ze vast gezet met wat schroeven en is toen weer gegaan.

Donderdag de 27ste waren we vroeg uit en hebben we nog wat gewinkeld in Overgate. Daarna moest er nog wat toilletspullen gehaald worden. Dit doe je hier bij Boots of Superdrug, beide zijn te vergelijken met een DA of Etos waarin ook de apotheek zit. Toen we in het gangpad van de Shampoo stonden bij Superdrug, zag Maartje tussen de haarverf spullen Pastel hair colour staan. Een van de kleuren was Candy Floss Pink, en aangezien ik al een tijdje mijn haarpunten roze wilde verven hebben we dit pak gekocht. Het is een semi-permanente kleuring die er na 10 wasbeurten weer uit is (dus wees maar niet bang pap/mam ;) ) Eenmaal thuisgekomen, heeft Maartje meteen mijn haren geverfd. Ik vond het eindresultaat echt tof! Na het avondeten een Skypesessie gehad met vrienden in de Camelot. Dit was een beetje chaotisch, aangezien zij ons slecht konden verstaan, maar wel heel gezellig. Na het skypen besloten dat er toch nog wel een groter deel van m’n haren roze mochten worden, dus weer opnieuw geverfd. We hebben foto’s toegevoegd voor het eindresultaat.

Verder hebben we sinds vandaag een sportkaart afgesloten. We weten niet of we het al in een ander blog verteld hebben, maar achter ons appartement zit een groot sportcentrum, waar je kunt fitnessen en zwemmen. Aangezien we beide een beetje last van onze rug hebben (waarschijnlijk door bedden en bank), leek het ons een goed idee om elke week een paar keer te gaan zwemmen. We hebben nu een studenten zwempas, waarmee we 3 maanden lang onbeperkt kunnen zwemmen en sporten. Vandaag ook meteen even gezwommen. Het bad bestaat uit een peuterbad, een recreatiebad met stroomversnelling en 1 keer in de 10 minuten golfslagbad en een wedstrijdbad. Helaas was het wedstrijdbad vandaag dicht vanwege les en de andere baden een beetje druk met kinderen en ouders, toch hebben we een uurtje in het recreatiebad rondgezwommen. Wat ons opviel, was dat 99% van de meisjes en vrouwen in badpak rondloopt. Beetje vreemd als je als enige twee in bikini rondloopt.

Dit was het voor nu weer, we hopen nu wat regelmatiger iets online te kunnen zetten (zodat de blogs ook iets minder lang zijn). Vanavond word onze eerste uitgaanservaring, dus we zijn benieuwd of we nieuwe verhalen hebben voor een volgende blog!

Liefs Maartje en Kim -X-

• 02 Maart 2014 - 00:44

Annemiek Stens:

Klinkt goed allemaal meiden! Haha het nachtleven met de Britten (en misschien ook wel Schotten?) is echt erg van wat ik van horen zeggen heb. Ik zit hier ook in een Britse kolonie en zie toch wel veel overeenkomsten. Ik heb gister even rondgelopen door de stad (nergens echt heen geweest, gewoon ff kijken) en echt álle meisjes hadden een méga kort rokje aan en super erg opgemaakt enzo :P Dat wordt nog wat hehe :P Veel plezier nog!

• 02 Maart 2014 - 00:44

Annemiek Stens:

• 12 Maart 2014 - 19:37

Carlijn Popelier:

Lieve meiden,
    Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen en ik ben blij dat je nog fijn je verjaardag hebt kunnen vieren Kim!
    Jullie zijn goed ingeburgerd daar, geniet er nog veel van en veel succes natuurlijk ;)
    Dikke knuffel Carlijn