Tijd-voor-eindelijk-weer-een-nieuwe-blog - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van maartjeenkim - WaarBenJij.nu Tijd-voor-eindelijk-weer-een-nieuwe-blog - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van maartjeenkim - WaarBenJij.nu

Tijd-voor-eindelijk-weer-een-nieuwe-blog

27 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Hallo allemaal!! Als eerste een grote sorry! Door van alles en nog wat hebben we eigenlijk geen tijd gehad om deze blog bij te houden, daarom nu een blog met wat er sinds 1 maart verder nog gebeurt is.
We weten niet alles meer precies omdat het al weer even geleden is, maar we gaan proberen zo veel mogelijk te melden.

Als eerste kregen we een tip van onze praktijkpartner Jess om naar een musical over Dr. Jekkyl en Mr. Hyde te gaan. Deze musical werd gespeeld door de toneelvereniging Opsoc van de universiteit en Jess had hier ook een rol in, evenals wat andere klasgenoten. Het leek ons een leuk idee dus we hebben kaartjes gekocht voor 6 maart. De musical was echt leuk en goed in elkaar gezet.

Op 7 maart kwamen Roel en Jack aan in Dundee. Wij hadden die middag nog les, maar in de tussenuren hebben we ze naar het appartement gebracht en zijn we zelf terug naar school gegaan. Diezelfde avond was er een onesie party in the Union. Dit is een redelijk groot uitgaanscomplex op de campus met verschillende zalen/soorten muziek. Wij in onze onesie (wat echt te comfortabel zit :D ) daar naar toe, en er vervolgens achterkomen dat we in de minderheid zijn. Verder was het een geslaagde avond en als afsluiter viskommen gevuld met mixdrank.
Omdat de musical van 6 maart zo goed was bevallen, hebben we Roel en Jack gevraagd of ze mee wilden. Na het vermelden dat er een deel van de musical zich afspeelt in het bordeel, besloten ze dat wel te willen. Via facebook hebben we nog 4 kaartjes weten te regelen bij Jess voor 8 maart. Ook deze keer was het geslaagd.
Verder hebben we dat weekend veel spellen gedaan als Skipbo, hints en pictionairy. De jongens zijn nog paar keer wezen zwemmen, aangezien wij naar school moesten. 11 Maart zijn we uit wezen eten bij een kroegje bij school genaamd the Globe lounge bar. Hier hebben we onze eerste Haggis ervaring gehad, wat nog niet eens zo heel erg was. Het smaakt als behoorlijk gepeperd gehakt. Dit was het laatste avondmaal met Roel en Jack, want ze vertrokken de volgende ochtend om weer naar huis te gaan.

Diezelfde dag hebben we na school Merel opgehaald. Met Merel zijn we ook wezen stappen bij the Union. Dit keer in normale kleding, of wat voor ons in ieder geval normaal is, maar voor Schotland te bedekt. Maartje en Merel zijn samen een heel stuk door Dundee gaan wandelen. De dag daarna zijn ze samen naar Dundee Law gewandeld. Dit is een uitkijkpunt waar je over heel Dundee heen kunt kijken. Die avond zijn we met z’n 3en uit wezen eten, opnieuw bij the Globe. Op de dag dat Merel terug naar Nederland zou vliegen zijn wij mee naar Edinburgh gereisd om een dagje lekker te shoppen. Tijd om nog aan sight-seeing te doen was er niet, want Merel moest rond half 5 de bus richting vliegveld hebben. Wij zijn toen nog een klein stukje gaan wandelen in Edinburgh, maar om 7 uur ook weer naar huis gegaan.

De week die daarop volgde was behoorlijk druk. Er stonden een essay en een presentatie voor Drug Discovery gepland, waar uiteindelijk meer tijd in is gaan zitten dan gepland. Het vak wat ons het leukst leek, viel moeilijker uit dan verwacht. Na de deadline van de essay kregen we meteen weer nieuwe gasten. Sharon, Danielle en Vera kwamen voor een weekendje logeren. Op 22 maart zijn ze aangekomen en op diezelfde avond zijn we wezen stappen. De volgende dag zijn we met z’n allen naar Dundee Law gewandeld, aangezien dit letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt is. Na de wandeling is Maartje nog even wat boodschappen gaan doen voor onder andere een verassing voor Vera die 28 maart jarig was. We zijn met z’n 4en nog even wat gaan shoppen (lees schoenen passen) en koffie wezen drinken bij Nero. Daarna hebben we Vera verrast met slingers, sparkles en taart. De volgende dag was het voor hun tijd om naar huis te gaan.

Na al die drukke weekenden was onze laatste schoolweek aangebroken. Gevolgd door 3 weken spring-break. Dat laatste weekend zijn mijn ouders naar Dundee gekomen. Met hun zijn we niet wezen stappen, maar wel weer naar Dundee Law gewandeld. Daarnaast vieren die gekke Schotten op 30 Maart al moederdag, dus hebben wij dat ook gedaan. Op 30 maart zijn we eerst met z’n allen wezen ontbijten in het Queens hotel, waar mijn ouders verbleven en vervolgens zijn we naar Edinburgh gereisd. Hier stonden 2 overnachtingen gepland zodat we ook wat meer tijd hadden om onder andere naar het kasteel te gaan. De eerste dag was spullen drop en shop dag en ’s avonds gegeten in het hotel. De volgende dag zijn we de toerist uit gaan hangen. Een wandeling over de Royal Mile, een kerk bezocht, een café opgezocht waar J.K. Rowling Harry Potter verzonnen heeft en uiteindelijk naar het kasteel. In het kasteel hebben we zo’n 3 uur rond gekeken en vervolgens zijn we ’s avonds wezen eten bij de Red Squirrel. Het weer heeft jammer genoeg niet mee gezeten deze dagen. Het was elke dag behoorlijk mistig en de laatste dag zelfs regen.

Wegens omstandigheden zijn wij mee terug gevlogen naar Nederland en hier 2 weken gebleven. Dit was voor ons ook een kans om met vrienden in Nijmegen af te spreken. Dit waren gezellige avonden!
Na die 2 weken zijn we weer naar huis gegaan, want er stonden jammer genoeg nog3 eindtentamens gepland. We hadden nog een week om te leren, maar aangezien Pasen in deze dagen viel, hebben we wel tijd gemaakt voor een lekker ontbijt/lunch/diner. Het was namelijk zoveel dat we er een hele dag van hebben kunnen eten. Helaas voor ons doen ze hier niet aan 2de Paasdag en dus hebben wij toen ons eerste tentamen gemaakt, gevolgd door tentamens op dinsdag en donderdag. En daarmee begon bij ons op 24 april onze…
ZOMERVAKANTIE!!!!!!.

De afgelopen dagen hebben we ons vermaakt met het binge-watchen van How I Met Your Mother, door Dundee wandelen naar delen waar we nog niet geweest waren en morgen staat een bezoekje aan Edinburgh Zoo op de planning :D
We hebben nu wat meer tijd en nog een aantal leuke dingen in het vooruitzicht, zoals een 3daagse tour naar de hooglanden, Loch Ness en Isle of Skye.

Tot snel!

XO ons

• 27 April 2014 - 18:03

Anja:

Dat was inderdaad weer een poosje geleden. Maar het was ook een hele verrassing dat je hier was. Dus we hebben elkaar ook gesproken. Nu lekker genieten van de vakantie. Leuke dingen doen. Ga je nog op vakantie. Andere plaatsen bezichtigen in Schotland. Ben heel benieuwd. Maar we hebben nog contact. Fijne vakantie ook aan Maartje.

Groetjes Anja